5 Sätt Att Hålla Koll På Dina Nya Träningsmål

on

Att hålla fast vid en träningsregim är utmanande arbete. Det finns ingen väg runt det men, det handlar om mycket mer än fysisk beslutsamhet. Att designa den rutin som är bäst för dig är nyckeln. Vi vill hjälpa dig att nå dina mål, det är därför vi har satt ihop fem tips som hjälper dig att designa en rutin som du vill hålla dig till! Om du behöver mer vägledning och assistans, tveka inte att nå ut till Anytime Fitness personalen. Vi är redo och ivriga att hjälpa till!

Pressa dig Själv

När det gäller personlig kondition, du är den största faktorn i framgången för ditt program. I slutändan, är det du som bestämmer om du gå till gymmet eller springer den där extra milen. Att vara din egen Cheerleader när du börja en ny rutin gör att du få den stöd du behöver och du kommer att göra dina önskade resultat till en realitet!

Hålla en träningsdagbok

När du tanker på att träna, journalföring är förmodligen inte det första du kommer att tänka på. Men, att journalföra dina framsteg på en dedikerad plats kommer att göra en stor skillnad när du utvecklar din rutin. Oavsett om du väljer en fysisk anteckningsbok, en app, kalkylblad eller ett månatlig Hälsokalender, att ge dig själv ett praktiskt sätt att föra din träning hjälper dig att hålla varje vecka produktiv-och vara ett bra sätt att reflektera över hur långt du har kommit!

Belöna dig själv

Det finns en anledning varför varje butik verkar ha någon form av bonusprogram—de är extremt effektiva på att få återkommande kunder. På samma sätt, att skapa ett bonusprogram runt din träningsplan kommer att hjälpa dig att bli “en återkommande kund” på gymmet! Sätt ett mål för dig själv och välj en belöning som du får när du uppfyller det målet. Det spelar egentligen ingen roll vad du bestämmer som din belöning, men försök att välja icke-mat-relaterade belöningar som en massage, ett nytt klädplagg eller att gå på bio. Oavsett om ditt mål är att gå ner i vikt, lyfta en viss vikt, träna konstant under en tidsperiod, veta du har ett nytt klädesplagg, resa eller belöning, i slutändan kan det göra underverk för att få dig dit!

Införa variation

Människor som är nya till en fitness rutin ofta bränna ut sig efter sina första veckor eftersom deras träning börjar blir tråkigt.  Att blanda ihop olika träningspass kommer att hålla ditt sinne och dina muskler engagerade! Prova en mängd olika övningar som är ett fantastiskt sätt att upptäcka saker du gillar. I slutändan kommer det att hjälpa till att hålla dig motiverad och ha roligare varje gång du besöka gymmet.

Vara social

Oavsett om du är en Pratsam Person eller föredrar ett individuellt träningspass, det finns många olika sätt att involvera andra för att hålla dig motiverad. Om du gilla att träna med andra träningsentusiaster, kolla din grupp fitness schema på gymmet eller lokala evenemangsidor för att se vilka grupper finns i din närhet. Möjligheten finns att någon i ditt område gillar samma typ av träning och skulle vara glad att träna tillsammans; Allt från distanslöpning till tyngdlyftning!

Om du inte är intresserad av att ha en träningspartner, men vill ändå ha en känsla av gemenskap, kan du besöka online grupper som på ditt gyms Facebooksida, där kan du chatta om framsteg och det är bra sätt att odla samma känsla av stöd.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s