Hur Man Kan Förbättra Mentala Styrka & Rensa Livets Hinder

Många gånger våra största hinder är i våra huvuden. Ja, den nya övningen kan vara svårt, och en ny miljö eller uppgift avskräckande, men trixet är att bara flytta på dig—och hantera dina förväntningar på vägen.

Engagemang och uthållighet är beundransvärde egenskaper som driver framgången in och utanför gymmet. Och du kan bli bättre på dem! Det handlar om att vi alla vill bli bättre på det vi gör sakta men säker men bestämt, och det inkludera att utöva våra mentala muskler. Lär dig hur man kan motivera dig själv att komma igång med något nytt, och prata dig själv genom utmaningar från hela ditt liv, för att bygga din mentala styrka! Belöningen kommer att bli stor och väl värt ansträngningen.

Att Komma Över Den Första Hinder

Generellt, den svåraste delen av att försöka med en ny hälsosam rutin (eller någon obekant uppgift) är att komma igång. Vi är vanedjur och förändringar är till oss flesta lite skrämmande. Men det behöver inte vara. Låt inte förändring psykar ut dig—eller ännu viktigare, hindrar dig från att leva dit bästa liv.

Överväga dessa tips för att komma i gång med att bygga upp din mentala hälsa:

  • Identifiera vad som motiverar dig.Framgång innebär att sätta både ditt huvud och ditt hjärta i den. Skulle nya träningsutrustning motivera dig för att komma till gymmet mer ofta? Om så är fallet, ange en budget och belöna dig själv för att möta dina mål för veckan. Kanske genom att äta en ren och hälsosam kost, kommer du att känna dig lätt och lycklig? Skapa en måltidsplan som inkludera manga hälsosamma ingredienser.
  • Sätta SMARTA mål(en)—som är specifik, mätbara, uppnåeliga, realistiska, och i rätt tid. Utmana dig själv att identifiera alla dessa parametrar och lära dig mer om SMARTA mål(en).
  • Identifiera eventuella hinder och kommer upp med en plan för hur man ska övervinna dem om de uppstår. Det inkluderar att mentalt förbereda dig att det kanske inte går precis som förväntat, och det är okej.
  • Berätta för en vän om ditt måloch fråga de att hålla dig ansvarig. Eller ännu bättre, hitta någon med ett liknande mål eller utmana att arbeta mot det med dig.

Om du börjar smart, är du ännu mer benägna att upprätthålla din nya rutin eller uppgift, och njuta av det mer!

Hur du kan Coacha Dig Själv Genom Mentala Kamp

Att söka professionella tjänster är ibland nödvändigt, det finns också enkla sätt som du kan coacha dig själv genom de mentala utmaningar som drabbar oss alla genom livet.

Först, identifiera dina värderingar. Vad är det viktigaste för dig i livet? Familj? Ekonomisk Stabilitet? Hälsa? Hur påverka var och en av dessa områden dig att vara din mest autentiska själv? Om ett problem uppstår som inte passar in i ditt värdesystem, kanske det är inte värt den psykiska stressen. Att kunna identifiera när och var man ska investera din tid och energi kan hjälpa dig att känna mer jordad och ger mental klarhet.

Öva omformning, eller titta på ett problem genom en annan lins när du känner dig fast. Hela målet med omformning är att inte bara kasta ett positivt ljus på situationen, men att gå från passivitet till handling. En del av omformning kan innebära att lära sig hur man ska ta risker. Om inte du är van att ta risker, komihåg detta kan känna obekväm. Att se dina problem ur ett annat perspektiv kan avslöja några av de fördelar en risktagare kan uppleva i samma situation. Att bli kreativa när det kommer till att lösa våra problem inte bara bygger mental styrka, men kan vara ganska stimulerande.

Se till att stanna upp och fira. Ofta vi är så fokuserade på slutspelet glömmer vi att stanna upp en stund för att reflektera över vad vi har åstadkommit hittills. Regelbundna controller kan se ut ungefär varje 30, 60, och 90 dagar. Vilka små vinster kan firas? Vilket arbete återstår att göra? Försök att rama in dessa svar med en positiv lins för att motivera dig att ytterligare arbeta mot dina SMARTA mål(en).

En Anteckning om Kost

Mentala styrka handlar inte bara om att övervinna utmaningar och att krossa mål. Den faktiska hälsan av din hjärna är nyckeln. Den behöver näringsrikt mat. Du behöver din hjärna att fungera ordentligt om du ska kunna prestera på topp! Livsmedel rika i omega 3-fettsyror och mikronäringsämnen som zink, folsyra, vitamin B12, och vitamin C bidra till hjärnans hälsa. Införliva livsmedel som färsk fisk, nötter gröna bladgrönsaker, avokado, och färgrika frukter I din kost för att stödja dina ansträngningar.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s