6 Sätt att Omfamna Din Svaghet & Njuta av Gymmet Mer

När du är på gymmet, det är frestande att arbeta på att förbättra dina styrkor, snare än dina svagheter. Frestande, men inte smart om du verkligen vill förbättra din hälsa och kondition. Heidi Johnson är levande bevis på detta faktum. Tyvärr, förlorade hon inte mer än 68 kilo på mindre än två år genom att hoppa över de svåra sakerna.

“Första gången jag försökte med repen, var jag oerhört medveten om varje enskild person i gymmet,” Heidi minns. “Vad tänkte de? Skrattade de åt mig? Det tåg mig ett tag att inse att jag var den enda i gymmet som var hyper-fokuserad på mig själv. Så fort jag slapp tag på det, var det kul att lära sig nya övningar —inget att skämmas över.”

Dessa dagar, Heidi (en lärare) tyckte om att vinna över hennes egna svagheter som en naturlig del av en inlärningsprocess.

“Varje enskild person på planeten har svagheter,” Heidi säger. “Jag tror att om någon är villig att erkänna sina svagheter, och gör ett medvetet försök att arbeta på dem (notera, Jag sa inte fixa dem), det är en otroligt attraktiv kvalitet i en människa. Det är modigt—och kurage, i någon form, ska alltid beundras.”

Clarinda Haglin, Heidis personliga tränare på Anytime Fitness gym i Plymouth, USA, tror att det bästa sättet att bygga upp dina styrkor är att först ta itu med dina svagheter.

“Du kommer att se resultat mycket snabbare om du börjar med att bygga en solid grund,” Clarinda säger. “Det kan vara frustrerande att fokusera på svagheter eftersom de inte är alltid roligt att arbeta med. Men när du gör det, och din totala styrka förbättras kommer allt annat bli lättare och ditt hårda arbete kommer att vara väl värt ansträngningen.

Här är Heidis sex tips för att hantera svagheter:

  1. Acceptera svaghet som en del av att vara mänsklig.

Jag försökte vara perfekt i åratal. Tror mig, det är den snabbaste väg till besvikelse och missmod. INGEN är perfekt. När jag väl erkände att jag inte var perfekt, fann jag att jag hade fler vänner, jag var mer utåtriktad, mer villig att prova nya övningar på gymmet, och jag tittade på alla i mitt liv med ett otroligt öppet sinne.

  1. Lyssna på din Kropp när du behöver backa.

Som en OTROLIG tävlingsmänniska, ignorerade jag varningssignaler från min kropp i flera år. Våra kroppar är riktigt bra på att berätta vad vi behöver. Det är därför det är så viktigt att jag är ärlig med min personliga tränare, Clarinda. Jag måste vara ärlig mot henne när jag kämpar för att skydda min Kropp. Ibland, våra träningar kommer inte att vara de bästa. DET ÄR OKEJ! Åtminstone försöker du.

  1. Släppa kontrollen.

Vi vill alla vara i kontroll. Men, med hjälp av gymmet som en befrielse tillåter dig att släppa andra stressfaktorer i ditt liv! När du komma in i Anytime Fitness, försök att släppa alla dina problem vid dörren. Knyt näven, och innan att du gå in I gymmet, öppna din hand för att släppa stressen. Det enda vi kan kontrollera är oss själva och genom at gå in i det gymmet, du gör en fantastisk sak för dig själv!

Heidi_PurplePride.jpg

  1. Inget att jämföra! Acceptera att alla inte kan göra allt.

Så, det finns den här mannen på gymmet som har varit otroligt snäll mot mig, som ofta gör några kick-ass träning samtidigt som jag gör mitt. Jag ofta känner mig helt otillräcklig när jag träna nära honom. Men det är bara dumt—och jag måste påminna mig själv att komma över det. Vi båda arbeta hart för att bli de bästa människor vi kan vara. Oavsett konditionens nivå.

  1. Gör DIG SJÄLV till en prioritet.

Jag har alltid kämpat med att ta hand om mig själv först. Och, så, i det förflutna, det gjorde jag inte. När du är på ett fitness resa, eller vad det nu kan vara, det handlar om dig. Låt det vara. Du förtjänar det. När du mår bra, kan du sprida kärlek till andra.

  1. Vara tillräckligt känsliga för att säga, “Detta är svårt och jag är rädd!”

Sårbarhet är SKRÄMMANDE. Men sårbarheten är också tilltalande. Det gör att andra omkring dig känner sig bekväm, som de är okay med att vara “sårbar.” Om vi kunde alla bara omfamna våra brister, skulle vi alla vara mycket gladare. Tänk på att du som en person som tar emot dina svagheter samt dina styrkor, motivera andra att acceptera sig själva som de är. Det är kraftfull!

Snälla gå med oss när vi fortsätter att följa Heidi på hennes fitness resa i år via Anytime Fitness blogg. I kommande inlägg Heidi kommer att dela med sig av sin nya sunda mat hemligheter, råd om att göra anknytningar, och mer.

 

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s