Naturen Spela Roll: Grön Träning för Alla

Jag är ett gym råtta. Jag gilla att lyfta tungt och kastar järn omkring. Människor, energi, och gemenskap som Anytime Fitness ger mig håller mig motiverad och jag kommer gärna tillbaka för mer. Men, särskilt denna tid på året, får jag verkligen vår feber! Jag behöver komma ut i naturen bland de öppet grönområden, solen skiner, svettas, och naturen hörs överallt. Jag överger inte gymmet, men jag verkligen se till att införliva utomhus aktiviteter i min rutin.

 

Det är som sagt, inte mening att vi ska vara innesluten och stillasittande; även så lite som fem minuter av grön motion om dagen har visat sig förbättra den psykiska hälsan och lyft vårt humör. I själva verket ger naturkontakt förvånansvärt breda fördelar. “Denna kontakt kan ske på en mycket liten skala —växter på arbetsplatsen eller träd utanför hyreshus – eller det kan förekomma på en större skala—en närliggande park, en strand korridor i en stad, eller ett vildmarksområde…bevis tyder på att barn och vuxna gynnas jätte mycket från kontakt med naturen som bevarande mark och därför, kan nu ses som en folkhälsostrategi” (The Nature Principle., Louv, Richard).

 

Varför lägga utomhus träning till din rutin?

Omvänd Mentalutmattning

I allmänhet bombarderas vi med spänning, stress, och “att göra” men plötsligt, när du är ute och går i vårluften, allt som rör sig i huvudet spela inte så stor roll längre. Att vara utomhus hjälper dig att få din hjärna tillbaka i fokus på saker som verkligen betyder något. Vi blir mer existentiell.

Förbättra Förmågan att Fokusera

Ta en paus! Ta det lugnt. Gå på en promenad. Vår uppmärksamhet span är nu mindre än en guldfisk, på åtta sekunder. Vi måste koppla av och varva ner för att vara mer synkroniserade. Fysisk rörelse eller meditation utomhus kan bidra till att öka vår kreativitet och problemlösningsförmåga likaså.

Höj Immunsystemet

Att vara utomhus kan sänka ditt kortisol, minska ditt blodtryck och hjärtfrekvens, öka vitamin D, och hjälpa dig gå ner i vikt.  Japanska vetenskapsmän Yoshifumi Miyazaki och Qing Li har mätt vad händer i våra celler när vi utsätts för frisk luft. De har upptäckt att bara en dags resa till en förorts park kan öka immune aktivitet för minst en vecka. “Om du har tid för en semester, besök inte en stad. Besök ett naturområde. Försök att besöka det en helg i månaden. Besök en park minst en gång i vecka. Trädgårdsarbete är bra också. På urbana promenader, promenera under träd…hitta en lugn plats. Nära vatten är också bra.” Qing Li 2010 Jan; 15(1): 9–17.

Redo att komma utomhus? Låt oss bli GRÖN!

Ta en lätt medicinboll, band, kettlebell, och matta.

Slutföra denna kompletta kroppskrets, 10 repetitioner av varje övning för 4 omgångar, så fort du kan:

  • Planka med boll-roll
  • Boll knäböj och press
  • Band ro
  • Kettlebell swing
  • Marksättning knäböj
  • Ben Sänker
  • Armhävningar
Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s