10 sätt att vara aktiv vid skrivbordet

Det är dags att saga hej till tidiga morgnar, långa kvällar och helger och gör dig redo för att njuta av solen, även om det kan bli längre kontorstider då och då. Inte så tråkigt vi! Även kul och spännande! Detta är en otrolig tid för dig att komma tillbaka in i rytmen av gamla rutiner och få en nystart på vissa hälsosamma vanor. Så spela upp ljudspåret från Dirty Dancing, skratta reält, och sedan hoppa med huvudet först tillbaka in i rutinen. För att hjälpa till, här är tio komma-i-gång idéer för att hålla dig rörlig på kontoret eftersom ett pressat schema inte bör hindra dig ifrån att få in en liten workout. Några av dessa är lätta och vissa är svårare. Men oroa dig inte: När du är i en arbetsmiljö med din kontorsklänning, är du inte svettig utan produktivt glittrande! Du kan få några roliga blickar om någon se dig workout, men din mentala skärpa kommer att tacka dig – och du kan till och med inspirera andra!

Kontorsövningar

1. Stoldips

Arbeta triceps och axlar med några stoldips! Använd armstödet för att lyfta dig från sittande ställning eller sträcker ut dig och använda sätet för en ännu större rörelse.

2. Skrivbord armhävningar

Ta en kort paus för att placera händerna på toppen av skrivbordet och släppa en uppsättning av armhävningar. Fixa inte det ännu eller är bordet för lågt? Använd väggen.

3. Stol step-ups

Du har förmodligen sett eller provat box steg, men nu talar vi om en stol så det måste vara tillräckligt robust (inget hjul!) för att bära din vikt och inte röra sig. Höj din motsatta benet i högt knä position för större effekt.

4. L-sits

Placera händerna på armen av stolen och hålla dig upp från stolen så länge du kan, samtidigt höja knäna också. Detta är en mördare träning för triceps och mage!

5. Enkel ben knäböj

Varje timme eller så, försök att göra 2 uppsättningar av 10 enkla ben knäböj från din stol. Om ett enda ben knäböj är alltför svårt för dig, försök att placera ett ben i knäböj position, och istället för att höja den andra, placera hälen på motsatta benet på marken 30 cm framför benet du huka med. Detta kommer att ge en viss stabilitet och kommer att vara mindre uppseendeväckande än ett enkel knäböj.

6. Stol svävare

Försök att sväva i en huk position bara några cm ovanför skrivbordets stol medan du arbetar. Se om du kan upprepa några intervaller om 30 sekunder.

Hälsosam beteende

7. Drick mycket vatten

Detta kommer att hjälpa din hälsa och naturligtvis gör att du gå på toaletten oftare!

8. Schemalägga promenad-samtal & möten

Om du kan stå och gå under ett telefonsamtal, gör det! Brainstorming, strategi och uppdatera möten med mindre grupper är också bra på språng.

9. Arbetar stående

Står upp för 15 minuter utav varje timme även om du inte har ett höj-sänkbart skrivbord, läsa några e-post eller göra andra flexibelt arbete stående. Att bara röra dig kommer att kännas bättre.

10. Ta trapporna

Alltid! Om du arbetar på ett kontor med flera våningar, se till att undvika hissen och använd trapporna istället.
Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s